Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

RAPORT O PRZYMUSOWYM WYKONYWANIU KONTAKTÓW PRZEZ DZIECI W LATACH 2016-2023

RAPORT EURYDYKA - link do całego raportu

 

 

Skutki przepisów prawa uchwalonych w 2011 r. płacenia rodzicowi za nierealizowane lub niewłaściwie realizowane kontakty dziecka z rodzicem.

PRZEDSTAWIAMY PIERWSZY RAPORT NA TEMAT SĄDOWNIE NAKŁADANYCH NA PIERWSZOPLANOWYCH RODZICÓW SUM PIENIĘŻNYCH ZA NIECHĘĆ DZIECKA DO REALIZACJI KONTAKTÓW DZIECKA Z DRUGIM RODZICEM.


W 2011 r. większość sejmowa wprowadziła nowatorskie przepisy w kodeksie postępowania cywilnego, które umożliwiają nękanie finansowe jednego, pierwszoplanowego rodzica, za niechęć dziecka do realizowania kontaktów z drugim rodzicem, niezależnie od zachowania drugiego rodzica wobec dziecka, które miało miejsce przed czy po rozpadzie rodziny.
Niechęć dziecka do kontaktu z rodzicem dotyczy zawsze sytuacji, kiedy dziecko było ofiarą przemocy lub świadkiem przemocy ze strony rodzica uprawnionego do kontaktu z dzieckiem. Uprawniony do kontaktu rodzic, z którym dziecko nie chce realizować kontaktów, żąda następnie należności finansowych od wiodącego rodzica za niechęć dziecka do kontaktu z nim.
W raporcie przedstawiamy, w jaki sposób wprowadzone w 2011 r. przepisy w rzeczywistości szkodzą dzieciom. Dzieci, które zmuszane do utrzymywania kontaktów z drugim rodzicem, pozbawione środków potrzebnych do utrzymania. Przepisy te wpływają destrukcyjnie na więzi rodzinne, wzmagają konflikt między rodzicami zamiast go niwelować, a także służą wprost drugoplanowym rodzicom, którzy zarabiają na własnych dzieciach,
otrzymują nielimitowane i nieopodatkowane sumy pieniężne od wiodącego rodzica, często przy jednoczesnej niealimentacji dziecka. Na dzieci, pod groźbą kar finansowych, nałożono obowiązki do wykonywania kontaktów z drugoplanowym rodzicem, równocześnie odebrano dzieciom podmiotowość i możliwość
wyrażenia własnego zdania dotyczącego chęci i sposobu utrzymywania kontaktów z drugim rodzicem. Raport obejmuje okres funkcjonowania tych nowatorskich przepisów w latach 2016-2022. Jest to pierwszy i jedyny raport w Polsce kompleksowo podsumowujący to zagadnienie.
Raport oparty jest na danych rzeczywistych zebranych z prawie 300 sądów powszechnych w Polsce.

 


Komentarze stworzone przez CComment' target='_blank'>CComment